Vés al contingut

BRAÇADES SOLIDÀRIES

09/2023 - Barcelona

Creuar l’Estret a cop de braçades mai ha estat tant inspirador. Un grup de nedadors de Barcelona ho saben bé. Tots ells, capitanejats per Carlos Carnero, s’han proposat travessar l’Estret de Gibraltar nedant obert, enfrontant-se a l’Oceà per una bona causa: lluitar contra la desigualtat.

“Nedar al mig de l’oceà, sense res al teu voltant, a kilòmetres de la costa i unint dos continents, és un desafiament meravellós, que atreu a tot amant de la natació i del mar”, afirmen els intrèpids banyistes.

La seva travessia tindrà lloc a finals de juny i principis de juliol. Sota els primers rajos de sol de l’estiu, arrencarà la seva expedició a través d’aigües poblades de cetacis i dofins. A més de la multitud de mamífers marins, uns 900.000 vaixells transiten anualment per la zona.

El que per a molts suposaria un acte de valentia i comportaria un temor més enllà de l’esforç, resulta una atractiva i il·lusionant iniciativa per aquest equip aquàtic. “No imaginem una experiència més apassionant que trobar-nos amb dofins nedant al mig de l’Estret”, expressen.

No obstant, al mateix temps tindran que preparar-se prèviament i fer front a les adversitats que trobin pel camí. “Un cop comencem a nedar, els entrenaments, la mentalització i la cohesió del grup seran els que ens permetin suportar les dificultats i solucionar els problemes que ens plantegin els canvis sobtats de les condicions meteorològiques, de les corrents, el trànsit de vaixells, i la possible aparició de dofins, catxalots, orques i fins i tot taurons, a més dels propis de qualsevol travessia nedant com els vòmits, marejos o rampes ... ", apunten els participants, que des de fa mesos s'estan entrenant tant física com mentalment.

Els savis expliquen que l'Estret no es creua, es deixa creuar. Malgrat els impediments que trobessin a causa dels temibles vents i els corrents canviants, la motivació del Carles, el Guillem, el Lluís, en Mia i la Eli seran l'al·licient infal·lible per arribar a la meta. "Volem que per cada braçada que nosaltres donem al mar, tu facis possible brindar hores de suport educatiu a nenes, nens i joves que es troben en situacions vulnerables", manifesten.
Una voluntat carregada de solidaritat, amb l'objectiu de recaptar fons que aniran íntegrament destinats a la Fundació Adsis, per seguir treballant en transformar la desigualtat en oportunitat.
El projecte compta amb la col·laboració de les empreses patrocinadores GAUSS & NEUMANN, AUDITIA, BIOVERT, CONREAR i GUILLÉN BÉCARES, que han donat més de 4.000 € en total per fer possible el repte.
Altres empreses que donen suport a aquesta agosarada aposta són Arsenal Club Esportiu, AUDITIA IT, eMascaró, ESTUDI iLux, INTEMPERIE i Nogales Barcelona.

Tots aquells que vulguin aportar el seu braçada particular poden fer-ho mitjançant:

I per no perdre ni un detall sobre el desafiament, es pot visitar la pàgina web:

www.brazadasxoportunidades.org